Nye nettsider om Canvas på USN

Canvas står helt sentralt i læringen på USN. Er du helt ny, trenger en oppfriskning eller kanskje svar på et helt konkret spørsmål om Canvas? De nye nettsidene er laget for deg!

Logo Canvas

Nettsidene til eDU USN er omstrukturert og fornyet.

En viktig del av fornyelsen har vært å lage en helt ny Canvas-ressurs, med tips, veiledninger og svar på ofte stilte spørsmål.

Vi håper forbedrede nettsider om Canvas vil anspore til enda mer og bedre bruk av Canvas, for best mulig læring blant studentene våre.

Ny Canvas-ressurs: Hvem er den for?

Nettsidene er laget primært for undervisere på USN, samtidig som studieveiledere forhåpentligvis også vil dra nytte av den.

Vi jobber med å videreutvikle Canvas-ressursen for studenter, dette ligger fremdeles litt fram i tid.

Nettsidene til eDU selvsagt helt åpne, og vi håper andre i sektoren vår vil ha nytte av denne nye Canvas-ressursen:
Spre gjerne til kolleger på andre universitet og høgskoler i Norge!

Hva finner du der?

• Nybegynner?
    Kategorien Ny i Canvas tilbyr en rask innføring i de viktigste funksjonene i Canvas.
  • Gjort det før, men glemt litt hvordan det var sist semester?
    Kategorien Nytt semester svarer ut de vanligste spørsmålene når du designer et nytt emne.
    Der finner du også en nyttig sjekkliste før publisering.
  • Har du et konkret spørsmål om Canvas du trenger et raskt svar på?
    Vi har laget en kategori med Ofte stilte spørsmål – sjekk den ut!
  • I tillegg har vi laget konsentrert, nyttig materiale om to tema som er viktige for de aller fleste i Canvas:
    Vurdering og Studentaktivitet.
Slik ser den ut.

Hvor finner du den?

«Gamle» Canvas 1-2-3 for ansatte er altså nå flyttet fra Canvas-plattformen til edu.usn.no.
Hovedbegrunnelsen er å samle flest mulig av ressursene på ett sted, og da naturlig nok nettsiden vår.
Et annet og viktig poeng er at alt innhold nå er blitt søkbart: I tidligere Canvas 1-2-3 for ansatte fantes det jo ingen søkefunksjon.

Nå vil søk inne på edu.usn.no, på min.usn og på usn.no gi treff på de nye Canvas-nettsidene våre.

Da blir det forhåpentligvis enda enklere for lærere og andre på USN å finne svar på det de lurer på om Canvas.

Hva har vi tenkt på i arbeidet?

Vi har forsøkt å utforme nettsidene slik at de svarer på de spørsmål og forventninger USN-lærere har.

Målet er at dere lærere skal få svar på de spørsmål dere har om Canvas, og iblant også bli inspirert til å teste ut noen flere av de mange pedagogiske mulighetene som Canvas tilbyr.

Har vi lyktes?

Om vi har lyktes med å lage en ressurs som er nyttig for USN-ansatte, både før og underveis i semesteret, vil vise seg først når vi får tilbakemeldinger fra dere.

Vi er helt avhengige av at dere gir beskjed når dere ikke finner fram, ser noe som er feil, eller synes noe blir for vanskelig å ta inn.

Se etter lenke for tilbakemelding nederst på sidene. Og vær den kritiske vennen dere ønsker at deres studenter skal være i emneevalueringene.

VELKOMMEN TIL CANVAS-RESSURSEN FOR LÆRERE PÅ USN!