Her er video nr 2 i en serie på tre om personlig læringsnettverk (PLN). Vi skal nå se på verktøy for å bygge og bruke et PLN. Videoen nedenfor er ca 15 minutter lang, men veldig konkret og matnyttig.
Dersom du gikk glipp av del 1, så kan du se del 1 her.
Jeg har noen spørsmål til deg som du kanskje har innspill på (bruk kommentarfeltet):
- Hvilken verktøy-kompetanse kreves av oss som underviser i høgere utdanning, hvis vi ønsker å ta i bruk IKT i læringen?
- Er det noen potensiell problematikk knyttet til bruk av skybaserte verktøy og tjenester? (sikkerhet, personvern, kontroll, overvåking, konkurser etc).
- På hvilken måte åpner verktøyene for utvikling av et personlig læringsnettverk?
- Hvilken kompetanse fremmes når studentene tar i bruk Web 2.0-baserte verktøy?
- Hvilke utfordringer og muligheter innebærer det at et PLN/PLE består av personlige verktøy som kan variere for hver enkelt?
Del 3 handler om det kanskje viktigste i e@HiT-sammenheng: Bruk av PLN i undervisningssammenheng. Det får du om noen dager, så følg med for fortsettelsen.