Her er del 3 i en serie på tre om personlig læringsnettverk (PLN). Vi skal nå se på hvordan PLN kan brukes i undervisning. Videoen nedenfor er ca 11 minutter lang og går gjennom konkrete erfaringer og noen muligheter for en PLN-basert tilnærming til undervisning.
Dersom du gikk glipp av de forrige blogginnleggene, så kan du se del 1 her og del 2 her.
Har du innspill på noen av spørsmålene nedenfor? Bruk gjerne kommentarfeltet:
- Hvor viktig vil relasjoner med utenomverdenen i en undervisningssituasjon (kunne) være?
- Hva skal til for å lykkes med en PLN-basert eller PLE-basert tilnærming til undervisning for dine studenter?
- Hva må du som lærer endre på hvis du ønsker å ta i bruk PLN/PLE?
- Er det mulig å bruke PLN/PLE som deler av undervisningen, eller må alt gammelt kastes på havet?
- Hva gjør det med læringen når studentene blir aktive både som innholdsprodusenter og i nettverksbygging?
- Hva synes du om listen med de syv punktene med «krav til studentene» (10 minutter uti film nr 3)